2017. március 18., szombat

Nóri sztármuffinja

Nutellás muffin

Vendégség volt nálunk, de mivel a takarításra is kellett időt hagyni, gyors sütit választottam. Nóri mesélte korábban, hogy nem tudta hová tenni már a sok Nutellát (??? :) ), ezért keresett nutellás muffin receptet, ami aztán hatalmas sikert aratott mindenki körében. Elkértem hát a receptet, persze módosítottam rajta, hogy ehessek belőle. Eddig mindent igyekeztem vajjal csinálni, mert az finomabb, de kénytelen vagyok most margarinnal készíteni a sütiket is, hogy ne legyen tőle bajom. Persze aki teheti, csinálja normál vajjal és tejjel.

Hozzávalók:
  • 10 dkg puha margarin
  • 10 dkg xilit
  • 2 db tojás
  • 20 dkg finomliszt
  • 0.5 csomag sütőpor
  • 1 csipet só
  • 1.5 dl rizstej
  • 1 púpozott evőkanál cukrozatlan kakaópor
  • 5 dkg étcsokoládé
  • 12 teáskanál Nutella
A margarint robotgéppel habosra keverjük a cukorral, majd egyenként hozzákeverjük a tojásokat.
Elvegyítjük a lisztet a kakaóporral, a sütőporral és a sóval, majd már csak spatulával a rizstejjel felváltva hozzákeverjük a masszához.
Az étcsokoládét feldaraboljuk, és azt is hozzákeverjük a tésztához.
A muffinformába 3/4-ig töltjük a tésztát (nekem szilikonosom van, ezért nem tettem alá papírt, csak abban tálaltam), és mindegyik tetejére egy teáskanál Nutellát kanalazunk. Én benéztem, és evőkanállal tettem, de azért nem egy égésszel :).
Előmelegített sütőben 170°C-on, kb. 20 perc alatt készre sütjük, tűpróbával ellenőrizzük. (lásd Tapasztalatok)


Tapasztalatok:
  • A Nutella lesüllyed a tésztában, de egy tömbben marad.
  • 12 darab lesz belőle.
  • Szerintem kicsit nem árt tovább bent hagyni, mert lágy lett a tészta.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése