2017. március 24., péntek

Még egy muffin

Mogyoróvajas muffin


Úgy gondoltam, hogy 11 embernek kevés lesz 1-1 muffin, ezért inkább kerestem gyorsan egy másik receptet is. Van itthon mogyoróvajam, és meglepetésemre az Anyutól kapott A muffin és a cupcake titkai című könyvben volt ilyen recept. Eredetileg cupcake, de én nem tettem rá cukormázat, így muffin maradt. (Ez biztos nem tudományos, a könyv sem ezt írja, de számomra ez a különbség.)

Hozzávalók:

  • 75 g puha margarin
  • 130 g cukor
  • 2 tojás
  • 40 g mogyoróvaj
  • 1 kiskanál vaníliakivonat
  • 40 ml rizstej
  • 135 g liszt
  • 1 kiskanál sütőpor

A margarint robotgéppel habosra keverjük a cukorral, majd egyenként hozzákeverjük a tojásokat, azután a mogyoróvajat és a vaníliakivonatot is.
Elvegyítjük a lisztet a a sütőporral, majd már csak spatulával a rizstejjel felváltva hozzákeverjük a masszához.
Pici muffinforma hiányában kosárka sütőformába tettem a tésztát, kicsit több lett, mint amennyi 12 darabra elég, így két részletben sütöttem 170°C-on kb. 15 percig, tűpróbával ellenőrizzük.


Tapasztalatok:

  • Hogy még jobban érződjön a mogyoróvaj íze, szerintem lehetne kicsit többet beletenni belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése