2019. június 25., kedd

Almás-fahéjas muffin (vegán)

Elkezdtem a hozzátáplálást Doninál, de nagyon nehezen megy. Másfél hete próbáltuk először az almát, teljesen biztos voltam benne, hogy ízleni fog neki, hiszen mindent kinéz már a szánkból. De finnyogott, tolta el a kezemet. Próbáltam párolva, semmi változás, aztán egyszer az őszibarackot, az se tetszett neki. Végül hétvégén vettem üveges pürét, hátha annak jobb, édesebb az íze. Szerintem amúgy igen, de neki továbbra sem csúszik. Nagyon nagy kiszerelésben árulják, ő meg alig evett belőle, ezért kerestem annak a módját, hogyan hasznosíthatnám. Ezt a vegán receptet vettem alapul.

Hozzávalók:
  • 300 g liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 100 g cukor
  • 1 teáskanál fahéj
  • 1 csipet só
  • 2 közepes alma lereszelve (én ezt helyettesítettem kb. 330 g almapürével)
  • 1 dl étolaj
  • 1 dl víz (de figyelni kell az állagát)

A lisztet a sütőport, a cukrot, a fahéjat és a sót egy tálban összekevertem, majd hozzáadtam az almát, az étolajat, végül a vizet (ezt kis adagokban, a receptben eredetileg 1,5 dl van, nekem elég volt 1).
Előmelegítettem a sütőt 200°C-ra, a tésztát a muffinformákba kanalaztam, majd kb. 22 percig sütöttem őket (tűpróbával ellenőriztem, hogy átsültek-e).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése